پیج یوتیوب گیم مدز را سابسکرایب کنید

 

 

خانه » گوناگون » آموزش های مربوطه » آیا اینترنت شما برای اجرای بازی های آنلاین مناسب است؟

آیا اینترنت شما برای اجرای بازی های آنلاین مناسب است؟

وبسایت کلیک :

بیش از دو دهه است که لگ (تاخیر و گیر کردن در هنگام اجرای بازی) به عنوان قاتل بازی های آنلاین شناخته می شود. شما با نهایت هیجان در حال بازی هستید و چه بسا تا مغلوب کردن حریف و مالیدن پشت او به خاک چند ثانیه فاصله دارید که ناگهان همه چیز متوقف می شود، شما دیگر نمی توانید حرکت کنید، گلوله ها و ضربات شما بی اثر می شوند و در نهایت تیم شما بازی را می بازد، آن هم فقط به خاطر پدیده وحشتناکی به نام …. هم اکنون میتوانید این مقاله را از گیم مدز مشاهده فرمایید .

برای دیدن مثاله به ادامه مطلب مراجعه کنید

اینجاست که ممکن است شما به فکر تهیه یک ارتباط اینترنتی قوی بیفتید، ولی باید بدانید که این الزاما راه درست و موثری نیست. در اینجا قصد داریم نکاتی را به شما آموزش دهیم تا با استفاده از آن ها بفهمید که آیا ارتباط اینترنتی شما به اندازه کافی برای بازی های آنلاین مناسب هست یا خیر. همچنین نکاتی برای بهبود ارتباط اینترنتی جهت بازی های آنلاین روی رایانه یا گوشی موبایل ارائه خواهیم کرد.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

» پینگ، مهم ترین عامل

ارائه دهندگان خدمات اینترنت، معمولا روی سرعت آپلود و دانلود خود مانور می دهند، ولی این سرعت ها در واقع در اجرای بازی های آنلاین تاثیری ندارند. اکثر بازی های آنلاین تنها به سرعتی معادل ۱ مگابایت بر ثانیه نیاز دارند و بازی های حرفه ای نیز نهایتا به ۳ برابر این سرعت وابسته هستند.

در عوض بازی ها به چک کردن مرتب پینگ نیاز دارند. پینگ در واقع سرعت پاسخ گویی رایانه شما به داده های درخواستی از طریق اینترنت است. اگر شما پینگ بسیار بالایی در حدود ۱۰۰۰ میلی ثانیه داشته باشید، به این معنی است که شما در بازی یک ثانیه از بقیه عقب تر هستید. در بازی هایی مثل کانتر استرایک یا کال آف دیوتی چنین پینگی بسیار افتضاح است و دشمنان به راحتی شما را از پای در می آورند. در واقع هر چقدر پینگ بالا تر باشد شما در بازی با تاخیر بیشتری مواجه هستید و از بقیه دیر تر تصاویر را دریافت می کنید.

اما سرور های آنلاین معمولا افرادی را که پینگ آن ها از یک مقدار معینی بیشتر است، اخراج می کنند. اگر چه این مقدار در هر سروری متفاوت است ولی عدد رایج معمولا ۱۰۰ میلی ثانیه است. اگر پینگ ارتباط اینترنت شما بالا باشد، صرف نظر از سرعت دانلود و آپلود انجام بازی های آنلاین برای شما سخت خواهد بود.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

» پیدا کردن پینگ

پینگ شما در بسته های اینترنتی که از ارائه دهنده دریافت می کنید نوشته نمی شود و شما باید خودتان آن را بیابید.

Game-online-_GameMods4

آسان ترین راه برای به دست آوردن پینگ مراجعه به سایت Speedtest.net است. پس از ورود به سایت روی دکمه Test کلیک کنید و منتظر بمانید تا آزمایش اجرا شده و نتیجه نهایی آن به نمایش در آید. اگر عدد پینگ شما کمتر از ۲۰ است، یعنی شما می توانید به صورت ایده آل به بازی های آنلاین بپردازید، ولی اگر این عدد بیش تر از ۱۰۰ باشد برای آنلاین بازی کردن باید شرایط ارتباط اینترنت خود را تغییر دهید.

اگر شما می خواهید حین بازی کردن اتصال اینترنتی رایانه خود را تست کنید، اکثر بازی ها، به خصوص بازی های تیر اندازی اول شخص، پینگ شما را در حین بازی به شما نشان می دهند. حتی اگر پینگ به نمایش در نیاید، وجود لگ ها و گیر کردن های بیش از حد در بازی نشان دهنده این است که پینگ شما برای اجرای آنلاین آن بازی بیش از حد زیاد است، به خصوص اگر بتوانید آن بازی را در حالت آفلاین به خوبی اجرا کنید. اما اگر در حالت آفلاین هم در بازی مشکل دارید، قطعا رایانه شما به قدری قدرت ندارد که بتواند آن بازی را اجرا کند.

➖➖➖➖➖

» حل مشکل ارتباط اینترنتی

اگر شما متوجه شدید که پینگ شما بیش از حد زیاد است، چگونه می توان این مشکل را حل کرد؟ برای حل این مشکل، موارد زیادی وجود دارد که باید در گوشی یا رایانه آن ها را انجام دهید.

اولین گام حذف برنامه ها یا عواملی است که علاوه بر بازی، بار اضافه ای را روی رایانه و یا اتصال اینترنت شما تحمیل می کند. در رایانه، نرم افزار های بلااستفاده و غیر ضروری که در پس زمینه در حال اجرا هستند مثل مرورگر های اینترنتی، تورنت و یا نرم افزار های استریم فیلم و صدا را متوقف کنید. در گوشی های هوشمند، کلیه اپلیکیشن های در حال اجرا در پس زمینه را ببندید. توجه داشته باشید که اگر فرد دیگری نیز از اتصال اینترنت شما استفاده می کند، می تواند روی سرعت اجرای بازی آنلاین شما تاثیر گذار باشد و آن را کاهش دهد. در واقع اگر دو فرد به صورت همزمان با استفاده از یک اتصال اینترنت به استریم فایل های چند رسانه ای و یا بازی آنلاین بپردازند، هیچکدام از آن ها از کار خود لذتی نمی برند.

 

Game-online-_GameMods3

اگر متوقف کردن این برنامه ها تاثیری نداشت، شما باید بار تحمیلی بازی روی رایانه را تا حد ممکن کمتر کنید. کاهش کیفیت تنظیمات مربوط تصویر باعث می شود رایانه اطلاعات کمتری را به سرور ارسال کند و در نتیجه زمان لازم برای پاسخ دهی و بازگرداندن داده ها کمتر شود.

قدم دوم بررسی مودم وای فای است. اگر شما از ارتباط وای فای برای اتصال به اینترنت و اجرای بازی استفاده می کنید، نباید در اطراف مودم اشیای فلزی قرار دهید. همچنین باید مودم را از دیوار های آجری و بتنی دور نگه دارید. سعی کنید دستگاه خود را تا حد ممکن به مودم نزدیک کنید و یا حتی از کابل اترنت (اتصال با سیم) برای اتصال دستگاه خود به مودم استفاده کنید.

 

Game-online-_GameMods2

اگر این روش هم بی فایده بود، شما می توانید از برنامه های کاربردی دیگری در رایانه و گوشی خود استفاده کرده و سرعت آن ها را افزایش دهید. این برنامه ها شامل LagFix برای اندروید و GameBooster برای رایانه می شود.

البته باید توجه کنید که استفاده از چنین نرم افزار هایی باید در اولویت آخر شما باشد. مشکل اول این نرم افزار ها این است که می توانند محدودیت های دستگاه شما را پشت سر گذاشته و بیش از حد از منابع آن استفاده کنند، در نتیجه در طولانی مدت نتایج بدی روی سخت افزار دستگاه خواهند داشت. مشکل دوم که مشکل اصلی به حساب می آید نیز این است که برنامه های زیادی با این عنوان وجود دارند که ادعای افزایش سرعت بازی ها را دارند ولی در اصل بد افزار هایی هستند که قصد سرقت اطلاعات و یا آسیب زدن به دستگاه شما را دارند. تشخیص برنامه های مفید از برنامه های جعلی و سوء استفاده گر کار آسانی نیست.

در پایان باید گفت که لگ یک دردسر بزرگ برای بازی های آنلاین است، به خصوص اگر یک بازی را برای اجرای آنلاین خریداری کنید و بعد بفهمید به دلیل پینگ بالا قادر به اجرای آن نیستید. اما با استفاده از روش های گفته شده در بالا می توانید مشکل خود را حل نمایید و از بازی کردن آنلاین با دوستان خود در سراسر جهان لذت ببرید.

منبع : click.ir

دیدگاه ها 5 دیدگاه
  1. اردلان
    در تاریخ 2016/07/14 :

    برای من ۲۴ هست
    http://www.speedtest.net/my-result/5475860028
    ضمنا من از لینوکس استفاده میکنم
    چطور میتونم آنلاین بازی کنم؟

  2. علی شاهانی
    در تاریخ 2016/07/12 :

    داداش واقعا ممنون از این راهنمایی هایی که با سایتت ارباطی هم نداره ولی بازم لطف میکنی و انجام میدی
    با تشکر

  3. محمدرضا نیک بنیاد
    در تاریخ 2016/07/12 :

    با سلام
    من شنیدم که در شرکت هایی مثل آسیاتک اگه درخواست کنی پینگنو پایین میارن ولی سرعت دانلود کم میشه فک کنم هزینه هم بیشتر میشه

  4. ALIREZA.MZ
    در تاریخ 2016/07/12 :

    مثل همیشه عالی فرزاد جان

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.