پیج یوتیوب گیم مدز را سابسکرایب کنید

 

 

خانه » گوناگون » اخبار بازی ها » کنسول PlayStation 4 هک شد !

کنسول PlayStation 4 هک شد !

پردیس گیم : چند روز پیش شایعاتی مبنی بر هک شدن کنسول PS4 به گوش رسید  اما با انتشار جزئیاتی از این شایعه در مراجع معتبری نظیر Gamespot و Eurogamer به نظر می رسد کنسول PS4 هک شده است .  چند روز پیش تریلری مبنی بر اجرای بازی Pokemon روی PS4 منتشر شد . انتشار این تریلر اولین جرقه برای خبر هک PS4 بود ؛ اکنون جزئیات بیشتری از این اجرای شگفت انگیز منتشر شده است .

PS4-hack_-_GameMods1

.

به نظر می رسد گروه Fail0verflow باید نام خود را به عنوان اولین گروه هک کننده PS4 ثبت کند . این گروه موفق شده است با دورزدن امکانات امنیتی سونی ، یک سیستم عامل سفارشی بر پایه لینوکس را طراحی و بر روی PS4 نصب کند و این گروه از طریق این سیستم عامل اقدام به اجرای بازی روی PS4 کرده است . اولین بازی تست شده در این هک ، Pokemon می باشد که این گروه از آن به عنوان “Pokemon PlayStation Version” نام برده است .

این گروه طی بیانیه ای اعلام کرده است که با این عمل ، آنها توانایی انتقال بازیها و داده های SteamOS به PS4 را دارند . نکته مبهم ماجرا ، شکل هک شدن کنسول است . قائدتا با نصب لینوکس روی PS4 ما شاهد اجرای بازی های پرتعداد PC خواهیم بود ، اما آیا امکان اجرای بازی های PS4 که از لحاظ کد منبع تنها در انحصار این کنسول هستند نیز وجود دارد ؟ باید منتظر جزئیات بیشتری باشیم .

به گفته این گروه ، سیستم امنیتی PS4 به قدری ضعیف است که آنها هیچ نرم افزاری برای دسترسی به سطوح امنیتی و پایین معماری کنسول را نمی دهند و هر تیمی می تواند بر پایه علم مهندسی معکوسی که آنها انجام داده اند ، نرم افزارهایی را برای هک کنسول طراحی کنند .

نکته جالب این است که این گروه هکر ، چندی پیش نیز در کنگره ای ارتباطات هامبورگ شرکت کرده بود و در جریان آن ، ۵ دقیقه از اجرای سیستم عامل لینوکس بر روی PS4 را به تصویر کشید . این گروه به وضوح موفق به شناخت معماری PS4 و شبیه سازی یک سیستم عامل بر روی آن شده است . اصولا شبیه سازی سیستم عامل یکی از دشوارترین مراحل امنیتی کنسول می باشد و با این موفقیت ، می توان کنسول PS4 را هک شده نامید .

البته اصولا هک شدن یک کنسول پروسه طولانی است و در این قدم می توان گفت اصلی ترین مرحله برای هم کنسول PS4 برداشته شده است . البته نباید فراموش کرد که در حال حاضر امکان شبیه ساز PC بر روی PS4 فراهم گشته است ، اما این هک می تواند زمینه ساز شبیه سازی اجرای بازی های PS4 نیز شود .

.

 

www.PardisGame.net

دیدگاه ها 5 دیدگاه
  1. محمدرضا نیک بنیاد
    در تاریخ 2016/01/04 :

    بله فرزاد جان سال پیش نیز در ایام کریسمس یک گروه هکر به سرور های Xbox حمله کردند و عید بسیاری از گیمر ها رو به هم زدند

  2. reza
    در تاریخ 2016/01/04 :

    یه سایت دیگه هم خوندمش درسته
    بعد نوشته بود که با این هک میشه بازی هایی که انحصاری کنسول های ps4 رو روpc اجرا کرد

    • voyager
      در تاریخ 2016/01/04 :

      پس دیگه هیچی کسی نمیره سمت ایکس باکس فکر میکنم 😀 .

  3. reza
    در تاریخ 2016/01/04 :

    خدایی
    راست میگی ؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.